מה היתרונות של משלוח באותו יום?
שירות משלוחים מהימן

חברות השליחויות הפרטיות הפועלות בישראל, וכך גם דואר ישראל, מציעים מגוון רחב של שירותי משלוחים הנבדלים זה מזה בזמני האספקה. כך למשל, ישנם משלוחים המבוצעים בתוך עשרה, שבעה, חמישה או שלושה ימי עסקים, ישנם משלוחים מהירים המבוצעים מהיום למחר, וישנם אפילו משלוחים המבוצעים באותו היום. במאמר זה נתמקד באחרונים, כלומר משלוחים המבוצעים באותו היום, ונראה מה היתרונות שהם מספקים ועל אילו צרכים הם עונים.

האם כל חברה יכולה לספק משלוחים באותו היום?

רגע לפני שנדבר על היתרונות של משלוח באותו יום, יש לעסוק בשאלה החשובה – האם כל חברה מסוגלת לספק משלוח שכזה. ראשית, כאשר תיכנסו לאתרי החברות השונות ברשת האינטרנט, תראו שלא כולן מציעות את השירות הזה ויש לכך מספר סיבות. לדוגמא, ייתכן שהחברה אינה מחזיקה במערך מספיק גדול של שליחים ורכבים או במערך טכנולוגי מתקדם ומדויק המאפשר לה לספק משלוח בכזו מהירות. שנית, ייתכן שהחברה מסוגלת לספק את המשלוח במהירות גבוהה מאוד, אך היא אינה מוכנה להתחייב על משלוח מהיום להיום עקב חוסר ודאות לגבי זמינות של שליחים.

בנוסף, ייתכן שהחברה תהיה מוכנה לספק משלוחים באותו יום אולם לא לכל כתובת מבוקשת. לדוגמא, חברה הפועלת בעיקר באזור הצפון תתקשה מאוד להתחייב על משלוחים באותו יום לתל אביב, גבעתיים והסביבה. יתרה מכך, כאשר מדברים על משלוחים באותו יום לא מתכוונים לכאלו המגיעים אל הנמען בשעות בלתי סבירות, למשל אחת עשרה בלילה, אלא אם הלקוח מעוניין בכך במפורש. המשמעות היא שמשלוח מהיום להיום גם צריך לעמוד במסגרת זמנים ולהגיע ליעדו בשעה סבירה, מה שקשה מאוד לעשות אם החברה מתמקדת באזור שונה של ישראל מזה המבוקש. מעבר לכך, חשוב לדעת שדואר ישראל אינו מציע למעשה משלוחים באותו היום. אמנם מדובר בחברה גדולה מאוד המחזיקה אלפי רכבים ועובדים בסניפים בכל רחבי הארץ. ואולם, מה שביכולתה להתחייב עליו הוא משלוח מהיום למחר, כלומר של 24 שעות.

אז מה היתרונות של משלוח באותו יום?

התשובה לשאלה זו מתחלקת לפי הגורם המזמין, כלומר המטרות שלשמן השירות נדרש. אם ניקח למשל עסק המציע ללקוחותיו משלוחים באותו יום, הרי שבעליו הבינו שבעולם הדינאמי ובתחרות העזה בשוק, עם הסבלנות הקצרה של צרכנים, יכול להיות יתרון גדול למי שמציע שירות משלוחים כבר באותו היום. כך ניתן למשל לתת מענה לאנשים המעוניינים לקנות מתנה לאחרים באופן ספונטאני, או למי ששכח לקנות מתנה לאירוע חשוב כמו יום נישואין או יום הולדת, ורוצה לעשות זאת ברגע האחר. דוגמא נוספת היא של חנויות ומעבדות העוסקות למשל בתיקון מחשבים ומכשירי סלולארי, פריטים חיוניים מבחינה אישית ומקצועית, שאנשים רוצים לקבלם בחזרה כשהם תקינים במהירות האפשרית. מובן שמשלוח באותו היום מעניק למעבדה כזו יתרון חשוב על פני בתי עסק אחרים באותו התחום.

דוגמא מתחום אחר היא של משרדי עורכי דין הנזקקים לעיתים לשנע מסמכים שונים במהירות רבה. במקרים אלו, הגעת המסמך אל מענו עוד באותו היום יכולה אפילו להיות קריטית עבור הליכים משפטיים, כגון הוצאת צווים, עיכוב הליכים, זימונים לחקירות ולמתן עדות במשטרה וכיוצא בזאת. באותו האופן, גם מסמכים רגישים הקשורים לפעילות העסקית של חברות שונות, עשויים להידרש במשלוח מהיר במיוחד ואפילו מהיום להיום. מדובר למשל במסמכים חשבונאיים ובהצעות מחיר שלא רוצים לשלוח ברשת, בתכתובות מקצועיות בעלות רגישות גבוהה, בתוכניות לשיתופי פעולה עסקיים וכיוצא בזאת. גם משרדי רואי חשבון נדרשים לעיתים לשירות שכזה, שכן פעמים רבות הם עובדים מול לוחות זמנים לוחצים, כלומר הגשת מסמכים לרשויות המס עד למועד מסוים. יש לקוחות למשרדים אלו הנוטים לבצע פעולות נדרשות רק ברגע האחרון, וצריך להשיג מהם חתימות על מסמכים או להגיש דוחות שונות במהירות רבה, שאם לא כן בעל העסק עלול להיכנס ואילו רואה החשבון ימצא את עצמו במצב לא נעים מול לקוחו.

כיצד להיערך למשלוחים באותו יום?

היערכות נכונה לקראת משלוח באותו יום משתנה בין בתי עסק ולקוחות שונים ולפי עיסוקם השוטף. כך למשל, אם מדובר בבית עסק הנדרש רק לעיתים רחוקות למשלוחים באותו יום, עקב אירועים נקודתיים כמו החזרת מוצרים או לקוח שפשוט אינו מוכן לחכות, הרי שכדאי לכל הפחות להכיר חברה מקצועית ואמינה המספקת שירותים אלו. יש להחזיק את פרטי ההתקשרות עם החברה ברשימות ההתקשרות של העסק, וכך כאשר עולה הצורך יודעים שיש אל מי לפנות ולקבל שירות. כמובן שיש לוודא שהחברה מבצעת משלוחים מהיום להיום באזור הרלוונטי עבורכם, שהיא פועלת מזה זמן בתחום ומשרתת לא מעט לקוחות.

מצד שני, אם מדובר בצורך קבוע של משלוחים באותו יום, יש לבצע את כל הבדיקות שתוארו לעיל לגבי החברה, ובנוסף לשים את הדגש על עלויות משלוחים אלו שנוטים להיות מן הסתם יותר יקרים. השוו את עלויות השירות בין מספר חברות ובחרו בהצעה היותר משתלמת, כל עוד היא אינה באה על חשבון איכות השירות, אמינות ועמידה בזמנים.

ליאור שליחויות היא חברת שליחויות המתמחה בשירותי אקספרס המציעה משלוח מהיר מהיום להיום, או מהיום למחר. החברה מספקת פתרונות שילוח בהתאמה אישית עם זמן אספקה מהיר כדי שתוכלו לעמוד בלוחות הזמנים הנדרשים לכם.

ליצירת קשר או הזמנות השאירו פרטים

  • טלפון: 03-5614883
    Email: Karoltd@013net.net
    כתובת לשליחת דואר : החשמונאים 88, תל אביב

    ליצירת קשר או הזמנות השאירו פרטים

    ליצירת קשר או הזמנות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    או חייגו 03-5614883