גימיקים של עולם השליחויות

חודש הקניות באינטרנט חושף מדי שנה גימיקים נוספים, והאחרון שבהם הוא שילוח באמצעות רחפנים. שיטה זאת תופסת תאוצה למרות שרבים עדיין לא מתחברים אליה ולא מבינים כיצד היא תעבוד:פיצה שמגיעה הביתה באמצעות רחפן זה גימיק מקסים ואולי אפילו נחסך מכם הטיפ, אבל השאלה היא עד כמה רחפנים יכולים באמת להחליף את השליחים שאנחנו מכירים ויכולים לתת לנו תשובות ולמצוא אותנו במדויק.

יש יתרונות מסוימים לשימוש ברחפנים למשלוחים מסוימים, אולם רוב השליחויות אינן יכולות להיעשות באמצעות רחפן, אלא אם כן החלטתם להשתקע בצריף במקום מרוחק ומבודד. במקרה נדיר כזה הרחפן יכול בהחלט להיות פתרון מעולה, אבל כמה מתבודדים כאלה יש? רוב האנשים מעדיפים את המשלוח שלהם מוגש להם על ידי שליח, ויש לכך כמה סיבות, כפי שיפורט להלן.

מהו בעצם השימוש ברחפן לשליחויות?

יש שני שימושים שונים לרחפנים במקרים של שליחויות. יש את הרחפנים הרובוטים שבהם נעשה שימוש במחסני החנות, מה שחוסך בכוח אדם לחיפוש המוצרים ואיסופם 24 שעות ביממה. להם מתוסף שירות משלוחים הביתה לפי ניווט לווייני, על גבי רחפנים שמאתרים אתכם ומגיעים אליכם הביתה.

השיטה נהוגה בעיקר בחו"ל, שם מאמצים את הגימיקים האלה משום שהם אמורים לחסוך עלויות ובעת ובעונה אחת גם לייעל את השליחות ולקצר את זמן ההמתנה. יתרונות נוספים אמורים להיות דיוק מרבי במסירה של החבילה וניווט מרחוק גם על ידי מחשבים, ללא מגע יד אדם. הלקוחות חייבים לגור במרחק קצר מהמחסנים של החנויות שמהן קונים ולקוות למזג אוויר טוב שמאפשר ניווט כזה.

חברות שילוח בארץ

החסרונות הברורים של שיטת הרחפנים

בעולם שבו הכל ממוכן ברור למה ירצו להפוך הכל לחסין מטעויות אנוש, אלא שדווקא מה שנחשב לחולשה הגדולה ביותר הוא החוזקה של ענף זה. כל מי שקיבל כמה משלוחים בחייו יודע שתקלות הן המובן מאליו ופתרון בעיות כאלה לא יכול להיעשות על ידי מכונה או מחשב אלא רק על ידי שיקול דעת אנושי. לכך מתווספים החסרונות הבאים:

· מגבלות מרחק מונעות מהרחפנים לשאת חבילות כלשהן אם אינכם במרחק סביר מהמחסן או מהחנות. הסיכון לאובדן או נזק לחבילה היקרה שלכם פשוט גדול מדי ברכישה מחנויות רחוקות מבית הלקוח.

· מזג האוויר חייב להיות נאה כדי שהרחפן לא ייפגע, הניווט הלווייני והסריקה של הקוד שמונח בחצר הבית שבו גרים הלקוחות יוכלו לעבוד כהלכה. בישראל יש בעיית שמש וחום קיצוני שפוגעים במוצרים וברחפנים עצמם.

· מגבלות משקל מונעות מהרחפנים לשאת יותר מ2-3 קילו ולכן ממילא יזדקקו לשליחים אנושיים לעשות את העבודה.

· שליחים אנושיים יכולים להתמודד עם כל מה שלא צפוי כאשר מגיעים עם משלוח הביתה, למרות ההנחיות המדויקות לרחפנים ולמרות שיש להם מערכת ניווט משוכללת. הם יכולים למצוא את בעל הבית והלקוח ולוודא שהוא יקבל את המשלוח גם כאשר הוא לא זמין באותו רגע.

· סכנת הגניבות והאובדן גדולה מדי, במיוחד משום שהרחפנים משאירים את החבילות בנקודות קבועות מראש שנוחות להם, בדרך כלל בחצר חשופה או באזור חיצוני. הרחפנים אינם יכולים להיכנס הביתה, ומשום כך לא תוכלו להבטיח שהמשלוח יחכה לכם עד שתשובו הביתה.

· בטיחותית וביטחונית רחפנים הם בעיה בישראל במיוחד, עם כל הבעיות שיש לנו במרחב האווירי. כבר היום מפעילי רחפנים מחויבים לציית לחוקי ההפעלה והשמירה על כניסה למרחב אווירי מותר בלבד, ולכן תקלות עלולות להיות קריטיות במקרה של תעייה וטעייה וכניסה למרחב אסור. כמו כן, סביר להניח שחלק מהלקוחות לא יוכלו להשתמש בשל כך בשירות זה מלכתחילה.

· הנחתת החבילות מתאימה רק למוצרים שאינם שבירים, ולכן מגבילה מאוד את טווח המוצרים שתוכלו לקנות בעזרתם.

ליצירת קשר או הזמנות השאירו פרטים

  • טלפון: 03-5614883
    Email: Karoltd@013net.net
    כתובת לשליחת דואר : החשמונאים 88, תל אביב

    ליצירת קשר או הזמנות השאירו פרטים

    ליצירת קשר או הזמנות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    או חייגו 03-5614883